KHO-BLOGI

04.02.2018 12:05
Kliiniset hoitotyön opettajat kehittämässä yhteisiä eurooppalaisia sairaanhoitajakoulutuksen simulaatioita Erasmus+ iSPAD -hanke, Yhteistyötapaaminen Italiassa, 30.-31.1.2018 Innovation Simulation Pedagogy in Academic Development (=iSPAD) -hanke on EU-rahoitteinen Erasmus+-hanke (Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices Strategic Partnerships for higher...
05.01.2018 21:42
Erasmus-vaihtomme suuntautui Tukholmaan 12.-13.12.2017. Matkamme tavoitteena oli vaihtaa kokemuksia sekä saada uusia ideoita hoitotyön koulutuksen kliinisen harjoittelun toteutuksesta, opiskelijaohjauksesta ja erilaisista harjoitteluympäristöistä. Työelämässä tapahtuva harjoittelu on merkittävä osa hoitotyön koulutusta ja käytännön harjoitteluilla on keskeinen merkitys hoitotyössä tarvittavien...
17.11.2017 13:14
Syksyllä 2016 aloitimme kliininen asiantuntija (syövän hoito) YAMK opinnot Turun ammattikorkeakoulussa. Osaksi opintoja, teimme opintomatkan Hollantiin. Tutustuimme Hollannin terveydenhuoltojärjestelmään ja laajavastuisen sairaanhoitajan rooliin/työnkuvaan.  Matkamme suuntasi ensin Utrechtiin, jossa pääsimme vierailemaan University Medical Centre Utrechtiin. Siellä meille oli järjestetty...
25.10.2017 12:50
Tunneäly on yksi hoitajan tärkeimmistä ominaisuuksista – keinoja sen kehittämiseksi Tunneäly tutuksi Jokaiselle hoitoalalla työskentelevälle, hoitoalan opiskelijalle ja opettajalle on varmasti tuttu seuraavanlainen tilanne; olet suihkuttamassa muistisairasta ja aggressiivisesti käyttäytyvää potilasta. Potilas on ahdistunut, yrittää lyödä, nimittelee ja huutaa. Yrität...
16.10.2017 09:55
TULEVAISUUDEN SOTE-OSAAMINEN? Tulevaisuudessa tarvitaan yksilöllisiä ja räätälöityjä sote-palveluja. Asiakaslähtöisyys on asetettu yhdeksi sote-uudistuksen kärkitavoitteeksi. Tämä tuo uusia vaatimuksia ammattihenkilöiden osaamiselle, vuorovaikutuskyvyille ja työkulttuurille.  Asiakaslähtöisempi hoito ja palvelu haastavat vakiintuneen, sosiaali- ja terveydenhuollon ammatti- ja...
04.10.2017 15:39
Oppimista ammattikorkeakoulussa Uudet opiskelijat astuvat sisään ammattikorkeakouluun odotuksena päästä käsiksi oman alansa opintoihin.  Ensimmäiseksi he joutuvatkin yhteisiin monialaisiin pienryhmiin, joissa heille annetaan aito, yrityksestä tuleva toimeksianto. Heidän tulee suunnitella, organisoida ja toteuttaa tämä toimeksianto eri alojen edustajien kanssa yhteistyössä. Miksi...
22.09.2017 08:57
Mietteitä harjoittelusta vastaavan hoitotyön opettajan roolin muuttumisesta Yrkeshögskola Novian Turun yksikössä Vielä neljä vuotta sitten hoitotyön opettajat Yrkeshögskolan Novian Turun yksiköstä kävivät perinteisesti tapaamassa opiskelijaa ainakin yhden kerran harjoittelun aikana mikäli harjoittelupaikka oli Turunmaan alueella. Yleensä ohjaava opettaja osallistui väliarvioon, johon...
06.09.2017 16:46
Tehdään tulevaisuus yhdessä Vain muutos on jatkuvaa. Suomen terveydenhuoltojärjestelmä on suurimpien hallinnollisten muutostensa edessä pitkään aikaan. Paperiajatuksia toimintamalleista on pyöritetty jo vuosia, mutta niiden konkreettiset vaikutukset ovat edelleen pitkälti hämärän peitossa ainakin asiaa vierestä seuraavalle laikukselle. Samaan aikaan alalla on kuitenkin tapahtumassa minun...
30.05.2017 19:41
Hei kaikki bloggaajat! Kun kliinisten hoitotyön opettajien toimintaa oltiin aloittelemassa VSSHPssä, minua kiinnosti, mitä lähiohjaajina toimivat hoitotyöntekijät odottavat kliiniseltä hoitotyön opettajalta. Samaan aikaan minun piti päättää oman pro gradu -tutkielmani aiheesta, joten tässä oli hyvä mahdollisuus alkaa tutkia oman mielenkiinnon kohteena olevaa aihetta! Niin päädyinkin keväällä 2016...
26.05.2017 15:08
  Opiskelijoiden kokemuksia sosiaali- ja terveysalan harjoittelusta opiskelijamoduulimallilla TB5:llä Medisiinisen toimialueen sisätautiosasto 1 oli mukana pilotoimassa keväällä 2017 uutta harjoittelumallia, opiskelijamoduulia.Moduuliharjoittelussa saimme enemmän vastuuta potilaan kokonaishoidosta. Meiltä odotettiin että otamme vastuun omasta oppimisesta ja ennen kaikkea meille...
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>